● Efektywność osobista w pracy zdalnej i hybrydowej.
● Jak odbywać efektywne i satysfakcjonujące zdalne / hybrydowe spotkania?
● Skuteczna komunikacja w zespole rozproszonym.
● Kiedy emocje i stres w pracy i w domu biorą górę – jak ze soba rozmawiać w kryzysie?
● Umiejętności przydatne w pracy zespołowej – jak je rozwijać?
● Porozumienie bez Przemocy (NVC – komunikacja oparta na empatii) – webinar i praktyczne ćwiczenia.
● Style emocjonalne w komunikacji – jak rozpoznać i pracować z różnymi stylami osobowości.
● Journaling – sposób na poznanie siebie i planowanie przyszłości
W zmieniającej się rzeczywistości praca zdalna i hybrydowa stała się nieodzowną częścią funkcjonowania zawodowego. Niestety badania pokazują, że często nie jesteśmy przygotowani do tego typu pracy i bardzo trudno zorganizować się nam w nowej rzeczywistości. Wiele spraw konkuruje o naszą uwagę co powoduje stres, przemęczenie, obniżenie wydajności pracy i w efekcie słabnącą efektywność w organizacji. Jak zatem zorganizować się w nowej rzeczywistości pracy? Jakie są narzędzia i techniki, które pomogą nam być bardziej efektywnym, a jednocześnie ograniczyć stres i pojawiającą się frustrację? Jak ukierunkować naszą uwagę na najważniejsze dla nas sprawy?
Czas trwania: 60-90 minut
Kluczowe zagadnienia:
• od czego zależy nasza efektywność
• co obniża naszą efektywność
• 5 narzędzi, które ułatwiają pracę zdalną i hybrydową
• planowanie pracy i odpoczynku
Korzyści
uczestnicy wiedzą jak realistycznie planować swoje zadania i zwiększyć koncentrację podczas wykonywania zadań oraz jak na bierząco się regenerować
Prowadzenie dziennika jest stałym zajęciem dla niektórych, a dla innych czymś zupełnie obcym. Niemniej jednak, jest to fantastyczne narzędzie do samopoznania, zrozumienia swoich uczuć i pragnień, pogodzenia się z przeszłymi zdarzeniami, cieszenia się teraźniejszością i planowania
przyszłości. Na czym dokładnie polega journaling i jakie niesie za sobą zalety?
Kluczowe zagadnienia:
• co to jest journaling?
• co daje journaling?
• jak zacząć i jak pisać?
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
zdobycie wiedzy o tym czym jest journaling i jakie dzięki tej praktyce możemy odnie korzyści; uzyskanie narzędzi jak zacząć i prowadzić dziennik
Większość firm i pracowników przeszło na tryb pracy zdalnej, a nasze możliwości spotykania się w świecie rzeczywistym zostały mocno ograniczone. To pociągnęło za sobą zmiany w organizacji wydarzeń tradycyjnych, a na pierwszy plan wysunęły się spotkania i szkolenia online. Jak zatem stworzyć angażujące i efektywne wirtualne wydarzenie, które docenią zaproszeni uczestnicy?
Kluczowe zagadnienia:
• spotkanie on-line – czy trzeba je organizować?
• zanim wyślesz zaproszenie – co warto przemyśleć i o co zadbać
przed zorganizowaniem spotkania
• zanim przyjmiesz zaproszenie – z jakich powodów warto lub trzeba
uczestniczyć w spotkaniach, a kiedy można je sobie darować
• co nas najbardziej frustruje w trakcie i kto za to odpowiada
• przepis na efektywne i satysfakcjonujące spotkanie online
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
uczestnicy wiedzą jak zaplanować i poprowadzić spotkanie online, poznają narzędzia, które skutecznie wpływają na efektywność spotkań i satysfakcję ich uczestników
Nie spotykamy się w windzie, na korytarzu, nie mówimy sobie cześć odrywając wzrok od monitorów, nie pytamy się idąc po kawę czy ktoś jeszcze ma na nią ochotę i prawie nie odbywamy już spotkań na żywo. Jak w takich warunkach zadbać o komunikację i utrzymać więzi w zespole?
Kluczowe zagadnienia:
• Po co się komunikujemy?
• Głuchy telefon, czyli co nam psuje komunikację?
• Kiedy komunikacja jest skuteczna?
• Czy wszyscy wiedzą wszystko co powinni wiedzieć?
• Kultura komunikacji – mamy ją czy nie?
• Od czego zacząć budowanie kultury komunikacji w zespole
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
uczestnicy wiedzą co blokuje skuteczną komunikację; uczestnicy znają narzędzia i zasady podnoszące skuteczność komunikacji; uczestnicy poznają narzędzia do budowania kultury komunikacyjnej w zespole
Różnimy się tym, co lubimy, a czego nie lubimy, co nam wychodzi dobrze, a co trochę gorzej. W jednym jednak jesteśmy podobni do siebie – każdy z nas potrzebuje innych ludzi, bez nich nikt nie da sobie rady w życiu. To nie przypadek, że w wielu teoriach psychologicznych odnoszących się do rozwoju człowieka nazywa się innych ludzi KLUCZOWYM czynnikiem rozwoju. I to w każdym okresie życia. To dlaczego czasem mamy ich dość i nie umiemy się z nimi porozumieć?
Kluczowe zagadnienia:
• jak relacje wpływają na nasze samopoczucie,
• jak utrzymywać, budować i wzmacniać relacje w czasie pandemii,
• mapa relacji – świadomy wybór.
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
Świadomość jak tworzyć atmosferę zaufania, szacunku i dobrych relacji w zespole i swoim najbliższym środowisku.
Umiejętność współpracy i uczynienie z niej ważnej dla organizacji wartości to podstawowe wyzwanie każdej organizacji. Wszyscy to wiedzą, ale tak naprawdę nie każdy rozumie, jak zbudować kulturę współdziałania, w jaki sposób przełożyć ją na konkretne działania.
Kluczowe zagadnienia:
• krótka historia Zosi-samosi
• dlaczego warto ze sobą współpracować
• dobra współpraca, czyli jaka? 5 czynników budujących współpracę
w zespole
• kto odpowiada za jakość współpracy w zespole
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
świadomość jakie korzyści osiągamy dzięki współdziałaniu; wiedza jakie zachowania, metody i
narzedzia przycvzyniają się do budowania pracy zespołowej
Celem Porozumienia bez Przemocy nie jest zmiana ludzi i ich zachowania
tak,aby postawić na swoim, ale zbudowanie relacji opartych na szczerości
i empatii, tak aby potrzeby wszystkich zostały zaspokojone.
Marshall B. Rosenberg
Kluczowe zagadnienia:
• Porozumienie bez przemocy – czyli jakie?
• elementy w komunikacji budujące porozumienie i blokujące je
• empatyczne słuchanie
• wyrażanie uczuć
• nazywanie własnych potrzeb
• konstruktywne formułowanie próśb
• wyrażanie wdzięczności
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
świadomość wzorów własnej komunikacji i możliwości wpływu na nie; rozpoznawanie, definiowanie i rozróżnianie podstawowych zagadnień związanych z komunikacją takich jak:
nazywanie uczuć, określenie własnych potrzeb, definiowanie próśb
Dobra komunikacja to jedna z kluczowych umiejętności w dzisiejszym świecie. Rozwijając się w tym obszarze znacznie zwiększamy swoją wartość na rynku pracy oraz po prostu łatwiej jest nam porozumieć się z innymi. Jak często rozmawiasz z kimś i masz poczucie, że mówicie chyba w zupełnie innym języku? Ten sam komunikat może być odebrany na wiele różnych sposobów i jednym z wpływających na to czynników są style komunikacji.
Kluczowe zagadnienia:
• w jakim stylu komunikujesz się ty, a w jakim ja
• style komunikacji – po czym je poznać
• preferencje, potrzeby i oczekiwania w zależności od stylu
komunikacji
• jak ze sobą rozmawiać, żeby się dogadać
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
uczestnicy wiedzą jak rozpoznać podstawowe style komunikacji i jak mogą przełożyć tą wiedzę na budowanie porozumienia z innymi
“Gdy to najważniejsze, zachowujemy się najgorzej” – ta częsta prawda sprawia, że unikamy trudnych sytuacji. Praca zdalna nam nie pomaga – bo technologia często prowadzi do nieporozumień. Niestety niechęć do poruszania trudnych tematów kosztuje nas wiele w naszych relacjach i skuteczności naszych zespołów. Na webinarze porozmawiamy o tym, jak mózg odczytuje komunikaty zdalne, po czym poznać, że rozmowa jest trudna dla jednej ze stron i jak poruszać się w trudnych tematach z gracją, budując długofalowe, digitalowe relacje.
Kluczowe zagadnienia:
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
Praca w zgranym, zaufanym w zespole to jeden z najważniejszych motywatorów w pracy i jedna z największych bolączek pracy hybrydowej. Na webinarze nauczymy się, jakie zachowania powodują, że inni nam ufają i chcą z nami pracować w zdalnym zespole. Rozpoznamy toksyny w relacjach zespołowych i nauczymy się je neutralizować. Nauczymy się wykorzystywać różne media i komunikaty, by budować wspólnie fajny zespół, w którym wszyscy się wspierają i rozumieją.
Kluczowe zagadnienia:
Czas trwania: 60-90 minut
Korzyści
Każdy z nas utknął kiedyś na nieefektywnym spotkaniu, frustrując się opóźnieniami, brakiem agendy i decydentów. Spotkania są szczególnie ważne w dobie pracy zdalnej – od COVIDu czas, który na nich spędzamy wzrósł o 1/4!* Na webinarze dowiemy się, jak zaoszczędzić czas i nerwy na spotkaniach. Poznamy sekret, który prowadzi do szybkich decyzji. Nauczymy się też budować zdalne zaangażowanie, by nie mówić tylko do 2-3 osób i rzędu wygaszonych ekranów. Serdecznie zapraszamy, bo szkoda czasu na złe spotkania!
Kluczowe zagadnienia:
Korzyści