SzkolenieDiversity & Inclusion
(Różnorodność i włączanie)

Dlaczego różnorodność pracowników, ich wiek, rodzaj i zasób doświadczeń, pochodzenie, sposób myślenia i działania daje firmie realną wartość? Jakie działania gwarantują pracownikom prawdziwe poczucie włączenia w przestrzeń organizacji?

Różnorodność i włączanie (Diversity & Inclusion) to dziś jeden z najważniejszych trendów w zarządzaniu ludźmi. Organizacje, które mają włączającą kulturę nie tylko cieszą się wyższym zaangażowaniem pracowników i większą innowacyjnością, ale również doświadczają w mniejszym stopniu wyzwań z niedoborem kadr czy dużą rotacją pracowników. 

Od 2004 roku w Europie powstało 26 kart różnorodności (w tym polska Karta Różnorodności z 2014 roku), które zapewniają wsparcie, promują najlepsze praktyki w zakresie zarządzania różnorodnością i stają się drogowskazem m.in. dla przedsiębiorstw wielonarodowych, organizacji publicznych i organizacji non-profit.

Diversity & Inclusion to propozycja działań, strategii i postaw, które pomagają organizacji w:

pozyskiwaniu do współpracy najbardziej utalentowane osoby na rynku pracy
utrzymaniu w zespole wartościowych pracowników
uruchamianiu kreatywności i innowacyjności
budowaniu w zespołach wysokiego poziomu poczucia bezpieczeństwa
rozwijaniu i utrzymywaniu wysokiej motywacji i zaangażowania

Szkolenie 1Diversity & Inclusion - różnorodność i włączanie w praktyce

Dla kogo?

  • Specjalistów i liderów z zakresu HR (Human Resources)
  • HR Biznes Partnerów,
  • konsultantów ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi,  
  • ekspertów ds. CSR, 
  • ekspertów z zakresu kultury organizacyjnej, 
  • managerów i liderów, którzy są zainteresowani budowaniem zaangażowania, wysokoefektywnego zespołu wykorzystując różnorodność w organizacji,
  •  właścicieli firm, 
  • właścicieli start-upów budujących kulturę organizacyjną opartą o różnorodność i włączanie, 
  • specjalistów z zakresu L&D (Learning and Development), 
  • przedstawicieli środowisk edukacyjnych
  • wszystkich osób, które mają wpływ na rozwój i kształtowanie kultury organizacyjnej, czyli każdego pracownika

Zakres szkolenia

  • Różnorodność – koncepcja czy rzeczywistość?
  • Kto w organizacji odpowiada za rozwój integrowania różnorodności
  • Spektrum różnorodności – czym i w jaki sposób się różnimy – drzewo różnorodności
  • Jak widzimy świat – koło różnorodności
  • Budowanie świadomości – kognitywny model nauki
  • Po co nam różnorodność – uzasadnienie biznesowe
  • Kwestionowanie stereotypów i uprzedzeń
  • Łańcuch dyskryminacji – jak go przerwać (model Miltona Benetta)
  • Od różnorodności do integracji – jak słuchać, żeby usłyszeć
  • Pułapka mikrokomunikatów
  • Bezpieczne wyrażanie siebie – z czego składa się konstruktywna informacja zwrotna
  • Zachowania integrujące
  • Indywidualny plan działania

Forma szkolenia

  • warsztaty stacjonarne  7 godzin ( w tym 1 przerwa obiadowa i dwie krótsze przerwy 
  • warsztat online 3 x 3,5 godziny

Dominujące metody pracy

  • wykład inspiracyjny
  • ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe
  • analizy przypadków
  • analiza materiałów video
  • dyskusja

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • dowiedzą się jak integrowanie różnorodności wpływa na zaangażowanie w zespole oraz rozwój biznesowy w organizacji
  • poznają i przećwiczą metody wspierające ich w przekraczaniu barier związanych z różnorodnością w kontakcie ze współpracownikami i klientami
  • zobaczą jak poziom integracji lub wykluczenia może wpływać na efektywność rekrutacji, retencję talentów i wyniki finansowe
  • stworzą osobiste plany działania

Szkolenie 2Nieświadome uprzedzenia (Unconscious biases)- od świadomości do działania

Dla kogo?

  • Specjalistów i liderów z zakresu HR (Human Resources)
  • HR Biznes Partnerów,
  • konsultantów ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi,  
  • ekspertów ds. CSR, 
  • ekspertów z zakresu kultury organizacyjnej, 
  • managerów i liderów, którzy są zainteresowani budowaniem zaangażowania, wysokoefektywnego zespołu wykorzystując różnorodność w organizacji,
  • właścicieli firm, 
  • właścicieli start-upów budujących kulturę organizacyjną opartą o różnorodność i włączanie, 
  • specjalistów z zakresu L&D (Learning and Development), 
  • przedstawicieli środowisk edukacyjnych
  • wszystkich osób, które mają wpływ na rozwój i kształtowanie kultury organizacyjnej, czyli każdego pracownika

Zakres szkolenia

  • Nieświadome uprzedzenia – wszyscy je mamy, ale czy wiemy jak działają?
  • W jaki sposób nieświadome uprzedzenia wpływają na środowisko pracy i poziom współpracy zespołów 
  • Ocena czy obserwacja
  • Etykiety – wychodzenie z pułapki upraszczania rzeczywistości
  • Przekraczanie schematów krok po kroku – drabina wnioskowania
  • Świadome wybory nowych zachowań – drabina kompetencji
  • Indywidualny plan działania

Forma szkolenia

  • warsztaty stacjonarne  7 godzin ( w tym 1 przerwa obiadowa i dwie krótsze przerwy

Dominujące metody pracy

  • mini wykład
  • ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe
  • analizy przypadków
  • dyskusja

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • dowiedzą się jak nieświadome uprzedzenia wpływają na ich zachowania i wybory 
  • nauczą się zauważać kiedy dokonują oceny i jak  zamieniać ją na obserwację
  • zauważą własne uprzedzenia i ich konsekwencje w życiu i w pracy 
  • poznają sposoby, na to jak przerywać proces automatycznego etykietowania