Insights Discovery to model opisujący indywidualny styl funkcjonowania. U podstaw modelu leży typologia osobowości C.G Junga, a dokładnie trzy zdefiniowane przez niego wymiary: Ekstrawersja-Introwersja, Myślenie-Uczucia oraz Doznania-Intuicja, które w modelu Insights Discovery są opisane za pomocą kolorów: Chłodny Niebieski, Ognisty Czerwony, Kojący Zielony i Słoneczny Żółty.
Model Insights Discovery pokazuje, że każdy z nas ma dostęp do tych czterech energii, ale może je wykorzystywać z różną intensywnością i czerpać z ich zasobów w mniejszym lub większym stopniu.
Główna idea narzędzi i programów opartych na modelu Insights Discovery to wzajemne poznanie i zrozumienie swoich zachowań, ich akceptacja oraz taka modyfikacja, która umożliwi maksymalizowanie korzyści płynących ze współpracy.
Insights DiscoveryTM daje wiedzę o czynnikach motywujących, obszarach rozwoju osobistego, o leżących w naszych preferencjach osobowościowych postawach i potrzebach przekładających się na relacje, jakie budujemy oraz na nasz styl działania.
Warsztaty oparte o Insights Discovery zwiększają efektywność pracy zespołowej. Poznanie swoich indywidualnych preferencji, czyli informacji z jakich energii kolorystycznych korzystamy i jak to się przejawia w komunikacji czy współpracy, sprawia, że uczestnicy (członkowie zespołu) lepiej rozumieją siebie nawzajem i uczą się adaptowania: czyli takiego sposobu na współdziałanie, który uwzględnia ich różnorodność.
Dzięki warsztatom:
Profil Sprzedażowy, który zawiera:
Profil Zarządzanie, który zawiera:
Profil Rozwój Osobisty, który zawiera: