SzkolenieWarsztat Insights Discovery

Czym jest badanie Insights Discovery?

Insights Discovery to model opisujący indywidualny styl funkcjonowania. U podstaw modelu leży typologia osobowości C.G Junga, a dokładnie trzy zdefiniowane przez niego wymiary: Ekstrawersja-Introwersja, Myślenie-Uczucia oraz Doznania-Intuicja, które w modelu Insights Discovery są opisane za pomocą kolorów: Chłodny Niebieski, Ognisty Czerwony, Kojący Zielony i Słoneczny Żółty.

Model Insights Discovery pokazuje, że każdy z nas ma dostęp do tych czterech energii, ale może je wykorzystywać z różną intensywnością i czerpać z ich zasobów w mniejszym lub większym stopniu.

Główna idea narzędzi i programów opartych na modelu Insights Discovery to wzajemne poznanie i zrozumienie swoich zachowań, ich akceptacja oraz taka modyfikacja, która umożliwi maksymalizowanie korzyści płynących ze współpracy.

Insights DiscoveryTM daje wiedzę o czynnikach motywujących, obszarach rozwoju osobistego, o leżących w naszych preferencjach osobowościowych postawach i potrzebach przekładających się na relacje, jakie budujemy oraz na nasz styl działania.  



Dlaczego warto zorganizować warsztaty oparte o Insight Discovery?

Warsztaty oparte o Insights Discovery zwiększają efektywność pracy zespołowej. Poznanie swoich indywidualnych preferencji, czyli informacji z jakich energii kolorystycznych korzystamy i jak to się przejawia w komunikacji czy współpracy, sprawia, że uczestnicy (członkowie zespołu) lepiej rozumieją siebie nawzajem i uczą się adaptowania: czyli takiego sposobu na współdziałanie, który uwzględnia ich różnorodność. 

Dzięki warsztatom:

  • Poznajemy lepiej siebie i swój indywidualny styl funkcjonowania
  • Poznajemy lepiej osoby z zespołu i ich sposób działania
  • Uczymy się, jak ta różnorodność wpływa na nasz zespół i jak możemy z niej najlepiej korzystać
  • Budujemy wzajemne zaufanie poprzez lepsze rozumienie tego, jak każdy w zespole funkcjonuje
  • Wzmacniamy swoje kompetencje związane z komunikowaniem się, rozwiązywaniem konfliktów, współpracą w zespole, podejmowaniem decyzji, reagowaniem na zmiany

Profil Uczestnikaspecjaliści HR, liderzy, przedsiębiorcy

  • HRBP
  • HR Generalist
  • Trener, Szkoleniowiec
  • Lider zespołu
  • Przedsiębiorca
  • Entuzjaści podejścia bazującego na mocnych stronach

Wiedza, UmiejętnościZakładane efekty szkolenia

  • Poznasz swój indywidualny styl myślenia, działania, postrzegania rzeczywistości
  • Poznasz swoje mocne i ewentualnie słabsze strony
  • Podniesiesz indywidualne poczucie akceptacji i autentyczności w funkcjonowaniu
  • Zauważysz, jak Twój styl funkcjonowania może wpływać na interakcje z innymi
  • Poznasz bariery skutecznej komunikacji
  • Otrzymasz wskazówki dotyczące dalszego rozwoju

Rodzaje raportów i przykłady

Kwestionariusz Podstawowy zawiera opis “Indywidualny styl funkcjonowania”:
  • Mocne i słabe strony
  • Wartości wnoszone do zespołu
  • Komunikacja (skuteczne komunikowanie się i bariery)
  • Mniej świadome aspekty
  • Typ antagonistyczny i komunikacja z nim
  • Wskazówki dotyczące dalszego rozwoju

 

Kwestionariusz Podstawowy można rozszerzyć o: 

Profil Sprzedażowy, który zawiera:

  • Styl Sprzedaży
  • Mocne i Słabe strony na wszystkich etapach sprzedaży
  • Wskaźniki preferencji stylu sprzedaży

 

Profil Zarządzanie, który zawiera:

  • Metody motywacji
  • Styl Zarządzania

 

Profil Rozwój Osobisty, który zawiera:

  • Cele i wyzwania
  • Zarządzanie czasem
  • Kreatywność
  • Uczenie się/style uczenia się