Propozycja szkoleńBudowanie porozumienia w zespole

Brak skutecznej komunikacji w firmie może mieć poważne konsekwencje. Przekłada się na zwiększenie poziomu stresu, narastanie konfliktów, frustrację pracowników i w rezultacie zmniejszenie zaangażowania i efektywności. Na co dzień rzadko zastanawiamy się, w jaki sposób się komunikujemy. 

Aż tu nagle…pojawiają się trudności, opór i konflikty. Zespół staje się mniej twórczy i otwarty na współpracę. Mogą pojawiać się błędy w realizowanych zadaniach lub procesach. Spada poziom motywacji. Proces postępuje i im dłużej występują braki komunikacyjne, tym silniej nawarstwiają się problemy i tym trudniej jest wrócić firmie na właściwe tory. Jak zatrzymać ten proces i odwrócić jego kierunek? Odpowiedzią jest nabywanie i rozwijanie kompetencji komunikacyjnych przez liderów i ich zespoły. 

Szkolenie 1Podstawy skutecznej komunikacji w zespole

Szkolenie 2Przekraczanie konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych

(dla osób, które uczestniczyły w szkoleniu Podstawy skutecznej komunikacji)

Forma:

warsztaty stacjonarne 2 x 7 godzin ( w tym 1 przerwa obiadowa i dwie krótsze przerwy)

Forma:

warsztaty stacjonarne 7 godzinne ( w tym 1 przerwa obiadowa i dwie krótsze przerwy)

Dominujące metody pracy

  • praktyczne przedstawienie technik, metod i narzędzi
  • ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe
  • analizy przypadków
  • dyskusja

Dominujące metody pracy

  • praktyczne przedstawienie technik, metod i narzędzi
  • ćwiczenia praktyczne indywidualne i grupowe
  • analizy przypadków
  • dyskusja

Kluczowe zagadnienia

  • Czym jest komunikacja oparta na własnym wyborze i odpowiedzialności? (w oparciu o empatyczną komunikację według Marschalla Rosenberga)
  • Jako kto i do kogo przychodzę – celowość wyrażania siebie
  • 4 perspektywy słuchacza w kontaktach interpersonalnych
  • Model 4 kroków – obserwacja, uczucie, potrzeba, prośba
  • Ocena, a obserwacja 
  • Diagnoza emocji i potrzeb
  • Potrzeby, a strategie – czyli o co się kłócimy
  • Czym jest, a czym nie jest empatia
  • 3 ścieżki empatycznego kontaktu
  • Empatia na siebie – zauważanie i nazywanie swoich emocji, potrzeb i próśb
  • Przekonania i ich znaczenie – odkrywanie potrzeb i tworzenie nowych strategii
  • Empatyczne wyrażanie siebie – wyrażanie swoich emocji, potrzeb i próśb
  • Trudne emocje: złość, poczucie winy, wstyd, bezsilność – skąd się biorą, co chcą nam przekazać i co zrobić aby emocje, których zazwyczaj nie lubimy pomagały nam w życiu,
  • Prośba czy żądanie – transparentne wyrażanie potrzeb i intencji
  • Jak formułować prośby w sposób, który zwiększa szanse na ich spełnienie
  • Empatia na drugą osobę – zauważanie emocji i potrzeb drugiej strony 
  • Jak słuchać, żeby druga osoba czuła się słuchana?
  • Praktyka wyrażania uznania
  • Wyrażanie i przyjmowanie informacji zwrotnej

Kluczowe zagadnienia

  • Skąd się biorą konflikty
  • Widzenie niezaspokojonych i zaspokojonych potrzeb
  • Konflikt strategii 
  • Co jest potrzebne, żeby rozwiązać konflikt
  • Jak przygotować się do trudnej rozmowy – transformacja  ocen i uprzedzeń
  • Sztuka odmawiania i przyjmowanie odmowy
  • Rozwiązywanie konfliktu wewnętrznego
  • Jak szukać i znajdować rozwiązania służącego obu stronom

Podczas szkolenia uczestnicy dostaną wiedzę i przećwiczą narzędzia, dzięki którym będą mogli:

Podczas szkolenia uczestnicy dostaną wiedzę i przećwiczą narzędzia, dzięki którym będą mogli:

  • poznać założenia Porozumienia bez Przemocy według Marshalla Rosenberga
  • nauczyć się budować kontakt oparty na dialogu i wzajemnym szacunku
  • odróżniać obserwacje od myśli, osądów, ocen moralnych i innych blokad komunikacyjnych
  • rozumieć swoje emocje i potrzeby
  • słuchać drugą osobę zauważając jej emocje i potrzeby
  • wyrażać siebie oraz radzić sobie z krytyką i reagowaniem na pochwały
  • radzić sobie z trudnymi emocjami;
  • rozumieć przyczyny powstawania konfliktów 
  • umieć udzielać informację zwrotną, która  buduje zaangażowanie i wspiera rozwój drugiej strony
  • rozumieć źródła powstawania konfliktów
  • rozwiązywać konflikty wewnętrzne 
  • transformować oceny na obserwacje
  • radzić sobie z odmową i niezaspokojonymi potrzebami
  • budować porozumienie z innymi w zgodzie ze sobą