Komunikacja Włączająca – Jak Mówić, by Nikogo Nie Wykluczać?

Język, którego używamy na co dzień, ma ogromną moc. Komunikacja włączająca (inkluzywna) to fundament kultury organizacyjnej, w której każdy czuje się szanowany i doceniony, niezależnie od wieku, płci, pochodzenia czy neurotypu.

Jak pracujemy?

Przygotowujemy program tak, aby warsztaty były inspirującym i rozwijającym doświadczeniem, po którym Uczestnicy będą chcieli i umieli wdrażać nowe umiejętności i zmiany do swojej codzienności.

Dominujące metody pracy to:

  • elementy team coachingu i action learningu
  • ćwiczenia praktyczne
  • analizy przypadków
  • inspiracyjny wykład
  • dyskusja
  • wspólne wypracowywanie rozwiązań

Szkolenia trwają 2, 4 i 8 godzin, można je układać modułowo w program i łączyć po 2 lub 3.

Zakres warsztatu

  • Czym jest włączanie oraz język inkluzywny 
  • Zrozumienie celu i korzyści płynących z komunikacji inkluzywnej 
  • Trendy rynkowe w obszarze języka włączającego
  • Co zrobić, by komunikować się jeszcze bardziej inkluzywnie? 

Korzyści dla uczestników:

  • Praktyczna wiedza na temat stosowania języka włączającego w codziennej komunikacji.
  • Większa pewność siebie w prowadzeniu rozmów na wrażliwe tematy.
  • Realny wkład w budowanie kultury szacunku i otwartości w organizacji.

Wersja dla Liderów:

Każdy z powyższych tematów możemy zrealizować w formie pogłębionego warsztatu dla menedżerów, koncentrując się na narzędziach do zarządzania zespołem w danym obszarze.