Agnieszka Jankowska-Szwed
Consumer & Market Insights Partner

Empatia, ciekawość ludzi, pytanie Dlaczego? Bo zrozumieć człowieka to zrozumieć rynek. Wierzę, że zrozumienie konsumenta i rynku to baza do zdefiniowania mocnej strategii, stworzenia dobrego produktu i usługi czy wymyślenia efektywnej komunikacji.

Mam ponad 26 lat doświadczenia w Procter&Gamble, gdzie motto „Consumer is Boss” jest wyznacznikiem każdej decyzji biznesowej. Moje doświadczenie to setki projektów badawczych, setki problemów biznesowych i organizacyjnych, dziesiątki wyszkolonych liderów. Zarządzałam zespołem Consumer & Market Knowledge w Europie Centralnej a ostatnie kilka lat nowo utworzonym zespołem Analytics and Insights, gdzie badania rynkowe i wiedzę o konsumencie łączyliśmy z analizą danych w oparciu o nowe technologie.

Mam doświadczenie w projektach regionalnych i globalnych oraz w pracy z zespołami wielokulturowymi. Mieszkając kilka lat w Szwajcarii prowadziłam międzynarodowy zespół Consumer & Market Knowledge dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Jestem absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunku Marketing i Zarządzanie.

https://growthadvisors.pl/wp-content/uploads/2019/09/aga-szwed-1.jpg

Szczególne obszary mojej pasji i doświadczenia, w których oferuje konsultacje lub prowadzenie projektów to:

Kliknij w wybrany temat, aby dowiedzieć się więcej
Poszukiwanie źródeł wzrostu biznesu i definiowanie strategii >>

w dzisiejszym świecie utrzymanie status quo nie wystarczy, świat się zmienia, niektóre potrzeby umierają ale pojawiają się nowe, powstają nowe segmenty rynku, nowe kanały dystrybucji. Dlatego patrząc na swój biznes trzeba patrzeć szeroko i długoterminowo. Szukać tego, co jest przyszłością, czy jest to budowanie udziałów rynkowych, czy budowanie całego rynku, czy zaspokojenie nowych potrzeb, czy znalezienie nowego segmentu konsumentów a może znalezienie nowego kanału dystrybucji. Zrozumienie źródeł wzrostu definiuje nam skuteczną strategię działania.

Budowanie marki i zdobywanie nowych klientów >>

marka to siła, marka to magia, chociaż często temu zaprzeczamy to jednak sięgamy po produkty danej marki, bo oferuje pewną jakość i wartość a przede wszystkim można im zaufać. Jak budować markę i zdobywać nowych klientów to podstawa biznesu w dzisiejszym świecie oferującym tysiące produktów, coraz to nowsze, lepsze produkty i usługi.

Psychologia konsumenta i ekonomia behawioralna >>

czyli jak zrozumieć zachowania i wybory. Bo w podejmowaniu decyzji myślimy dużo mniej, niż myślimy, że myślimy. Nasz mózg jest przeciążony podejmowaniem tysiąca decyzji i ma sposób na uproszczenie tego procesu. Naukowcy poznali jak to uproszczenie wygląda, jakie są zasady i pułapki podejmowania decyzji. W świecie marketingu, komunikacji, czy sprzedaży warto te zasady znać i zastosować je w praktyce.

Badania konsumenckie >>

bo zrozumienie konsumenta to pewność, że nasze wysiłki i inwestycje przyniosą efekt. Badanie konsumenckie to nie tylko słuchanie konsumenta, ale to też zdefiniowanie problemu badawczego, wyciągnięcie wniosków i rekomendacje. Metoda badawcza jest ważna, koszt badania jest ważny, ale często najtrudniej jest zdefiniować problem badawczy i przełożyć go na badanie. Innym obszarem, który często stanowi wyzwanie jest wyciągnięcie wniosków z tysiąca informacji, i podjęcie właściwej decyzji w oparciu o te wnioski.

Rozwój ludzi i budowanie organizacji >>

to moja pasja, zawsze byłam blisko HR i współpracowaliśmy w wielu projektach. Bo organizacja to ludzie, a ja lubię słuchać i rozumieć ludzi. Rozumienie co działa a co nie działa w firmie, jak zwiększyć zadowolenie z pracy i efektywność jest szczególnie ważne teraz kiedy działamy na rynku bardziej pracownika niż pracodawcy. Lubię też pomagać ludziom w rozwoju, zawsze w pracy był to mój priorytet. Byłam i jestem mentorem wielu osób w Polsce i za granicą.